Om Nellemann Machinery
Fra Svenningsens til Nellemann Machinery - foreningen av to virksomheter

Introduksjon Nellemann Machinery
Nellemann Machinery
I 2017 overtok Nellemann-konsernet import og salg av Kubota i Skandinavia gjennom kjøpet av Svenningsens Maskinforretning. Nellemann-konsernet har virksomhet innenfor import, salg og service av Aston Martin, Kia og Isuzu samt salg og service av Volvo i Danmark.
Nellemann konsernet har i tillegg til dette finansieringsselskapet Nellemann Leasing i Danmark, samt en satsning på motorsport som årlig arrangør av Copenhagen Historic Grand Prix. Nellemann hadde også import av John Deere i Danmark fra 1978 til 2012, hvor John Deere selv tok over derfra. Konsernet omsetter for 2,1 mrd. DKK og er en betydelig aktør i det danske markedet.
Som en naturlig endring i forbindelse med oppkjøpet ble Svenningsens Maskinforretning endret til Nellemann Machinery as, som følge av dette ble Nellemann Machinery sin avdeling i Norge til i Mai 2020. I tillegg til nytt navn ble også lokasjonen flyttet til Kjeller Vest 6 på Kjeller.
Med kort avstand fra Gardermoen og Oslo dekker Nellemann Machinery as selv importørleddet for Norge i tillegg til å drive eget direktesalg til nærliggende kunder.

Fokus på kvalitet, effektivitet
og høy kundeservice
Blant våre kunder er stat og kommuner, entreprenører, golfklubber, boligselskaper, anleggsgartnere og utleiefirmaer. Vi ser det som vår viktigste oppgave å oppfylle den enkelte kundes behov og ønsker i forbindelse med kvalitet, kunnskap og trygghet. Maskiner og utstyr til konkurransedyktige priser, med fokus på kvalitet, effektivitet og høy kundeservice.
Med oppkjøpet er Nellemann en sterk aktør innen vei-, park- og landbruksbransjen, i hele Skandinavia.

Forene to familievirksomheter
Beslutningen om å forene de to gamle, familievirksomhetene skal ses i lyset av de store endringer og den rivende utiklingen som markedet for spesielt landbrukstraktorer i dag er inne i. Kundenes krav og ønsker til kjøpsmåter, fleksibilitet og service har endret seg og nærmer seg mer og mer det mann opplevde i bilbransjen allerede for flere år siden – en trend, man også ser i resten av verden. Det stiller nye og annerledes krav til leverandørene og legger opp til større enheter, som har ressurser til å imøtekomme og håndtere kundenes individuelle behov. Det vil være alt fra kjøp, leie og leasing, til deleordninger og ettermarkedsservice.
